سه هزار شهروند تهرانی نوروز 91 به مناطق جنوبی كشور اعزام می‌شوند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، 'عبدالرضا زنگنه ' روز چهارشنبه در نشست خبری كاروان‌های راهیان نور به مناطق جنوبی كشور باعنوان 'میثاق خاك' گفت: كاروان‌های راهیان نور حلقه وصلی میان گذشته و نسل های سوم و چهارم انقلاب هستند.

وی افزود: با برپایی این برنامه ها تلاش داریم خاطرات آن دوران را برای نسل امروز تداعی و آنها را با صداقت و فعالیتهای آن دوران آشنا كنیم.

زنگنه با بیان اینكه در این راستا فعالیت‌های فرهنگی منسجم و با برنامه ای صورت گرفته است، افزود: از مهر ماه سال 90 جلساتی را در ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی برگزار كردیم كه حاصل آن برنامه اعزام 3 هزار نفر به مناطق جنوبی كشور است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی اضافه كرد: در اعزام اقشار مختلف جامعه به اردوی راهیان نور بحث 'شهیدپژوهی' مورد توجه قرار گرفته است؛ بدین معنا كه زائران گروه‌بندی شده و هر گروهی باید درمورد زندگی، حضور در جبهه و عملیات یك شهید تحقیق كرده و به ایراد كنفرانس بپردازد.

وی ادامه داد : ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی در نظر دارد در این دوره دو كاروان در 27 اسفند سال جاری و چهارم فروردین سال 91 به مناطق جنوبی كشور اعزام كند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی خاطر نشان كرد : برای هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه ها ناحیه مقاومت شهید بهشتی در نظر دارد تا برنامه هایی هنری همچون تئاتر، سرود، دكلمه و مداحی‌ها را در طول مسیر اجرا كند.

وی همچنین از ختم قرآن در طول سفر خبر داد و گفت: تمامی زائران راهیان نور یك دوره از قران را تا رسیدن به مقصد ختم خواهند كرد ، خواندن سرود ، زیارت عاشورا ، سردادن شعراهای جنگ و بیدار باش بعد از اذان صبح از دیگر برنامه های در نظرگرفته شده است.

زنگنه افزود: زایران راهیان نور از مناطقی همچون دوكوهه، فتح‌المبین، جزیره مجنون، شلمچه و خرمشهر نیز بازدید خواهند كرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی یكی از اهداف اصلی این حركت را اشنایی با شهدا و مفاهیم ارزش‌های انقلابی و اسلامی برشمرد.

وی از مستندسازی برنامه های راهیان نور خبر داد و گفت : برنامه این سفرها فیلمبرداری و در قالب مستندی ارائه خواهد شد.

زنگنه در مورد رعایت مسائل امنیتی در طول سفر گفت : برای بحث امنیتی كاروان‌های راهیان نور در طول جاده و حضور در مكانهای در نظر گرفته شده با پلیس امنیتی و راهوار گفت‌وگوهایی صورت گرفته است.

زنگنه در مورد حضور رسانه ها در این سفر توضیح داد : خبرنگاران رسانه های مختلف و نویسندگان برای حضور در این اردوها می‌توانند با روابط عمومی سپاه محمد رسول‌الله(ص) تماس بگیرند.

وی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینكه تا كنون كاروانهای زیادی از راهیان نور به مناطق جنگی اعزام شده اند خروجی و دستاوردهای این اقدامات چیست گفت: این اقدام فرهنگی و تبلیغات در این زمینه سبب شده تعداد بیشتری از دانش آموزان در مدارس جذب بسیج شوند.

وی در پاسخ به دیگر سوال ایرنا كه آیا كتاب مدونی از این اقدامات به چاپ می رسد یا خیر گفت: كار مستند سازی را در این زمینه انجام می دهیم اما كتابی را به منظور استفاده آیندگان تهیه خواهیم كرد.

نشست خبری ستاد راهیان نور با عنوان 'میثاق با خاك' امروز با حضور عبدالرضا زنگنه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی و دبیر ستاد راهیان نور این ناحیه در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد.

فراهنگ *1630**1588





:: برچسب‌ها: گل , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: